REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ

REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ

 

Rehberlik, öğrenci kişilik hizmetleri bünyesinde düşünülen ve bireyin yaşamının çeşitli aşamalarında gelişimine ve uyumuna etki eden faktörlerin bilinmesi ve öğrencilerin yerinde kararlar veren dengeli bir kişi olması amacını güden hizmetler bütünüdür. 

15.04.2025 41

Rehberlik kavram ve bir hizmet olarak bireyin gelişimine, bugünkü ve gelecekteki toplumun uyumuna yönelmiştir.

 

Çağdaş eğitim anlayışının benimsendiği okulumuzda, Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri insancıl bir anlayış temeline oturtulmuştur. Bilimsel ilke ve yöntemlerle öğrenciyi bir bütün olarak her yönü ile tanımaya çalışıp, bireysel farklılıkları önemseyen bir anlayışla; gizlilik ve gönüllülük ilkesidoğrultusunda bireye yönelik hizmetler verilmektedir. Öğrenci merkezli bir yaklaşımla sürekli değişmekteve gelişmekte olan gençlerin kendine özgü yeteneklerini ilgi ve ihtiyaçlarına göre, sosyal, duygusal ve akademik yönden geliştirebilmesi için aileler, okul yönetimi ve öğretmenlerimizle işbirliği çalışmalarımız sürdürülmektedir.

 

Rehberlik hizmetleri yoluyla öğrencinin kendi kişiliğini daha iyi tanıması, olumlu ve güçlü yönlerini görmesi ve geliştirmesi, yaşam boyu karşılaşacağı problemlere çözüm yolları bulma yetisi kazanması ve kendi kendine yeterli hale gelmesine olanak sağlanır. Bu hedeflerimize ulaşabilmede Rehberlik vePsikolojik Danışma alanındaki eğitim ve seminerlere katılarak farklı yaklaşımları ve gelişmeleri izlemeyi ilke edinmekteyiz.

 

Salih GünaydınAnadolu İmamHatip LisesiRehberlikServisiolarak hedeflerimiz:

 

Öğrencilerimizin,

 

·  Bilim,sevgi,hoşgörüvesaygıyıönplandatutan,insanilişkilerinedeğer veren;

·  Kendilerinitanıyan,sağlıklıkararlar alabilen;

·  Karşılaştığısorunlarauygunçözümyollarıbulup,kendisiiçinuygunseçimleryapan,

·  İlgiveyeteneklerinien üstseviyedekullanabilen,programlıçalışmanınönemini kavramış;

·  Herbireyin değerliolduğunainanarak,bireyselfarklaraönemveren,onlarınduygularınıanlamaya çalışan;

·  Mutlu,sağlıklıvetoplumafaydalıbireylerkazandırılmasınayardımcıolmaktır.

 

Bu amaçlar doğrultusunda Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi çalışmalarını eğitsel, kişisel ve mesleki alanda yürütür:

 

Eğitsel Rehberlik: Bireyin eğitim yaşamı ile ilgili bütün sorunlara yönelik verilen yardımlardır. Örneğin;çalışma alışkanlıkları, verimli öğrenme yolları vb.


Kişisel Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık: Bireylerin kendileri ile ilgili kişisel problemlerinin çözümü için yapılan yardımlardır.

MeslekiRehberlik:Buçalışmalar3aşamaetrafındatoplanır.Bunlar;öğrenciyitanıma,mesleklerin incelenmesi ve bireyin kişisel niteliğiyle meslekler arasında bağlantı kurmadır.

 

Rehberlik çalışmaları öğrenciyi tanıma, izleme, destekleme ve yönlendirme şeklinde yapılmaktadır. Öğrencilerimizin akademik başarılarının ön plana çıktığı lise öğrenimi sürecinde Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisimiz,

 

·          Öğrencilerimizinakademikbaşarılarınıdestek olmak,

·          Kişisel yetenekveilgialanlarınayönelikfarkındalıkkazandırmak,

·          Meslek     seçiminde     bilinçlendirmek     ve     kendilerine     uygun    yükseköğrenim     programlarına yönlendirmek amacıyla çalışmalar yapmaktadır.

 

Bu kapsamda öğrencilerimize Salih Günaydın Anadolu İmam Hatip Lisesindeki öğrenimleri süresince farklı sınıf düzeylerinde çeşitli tanıma teknikleri, sunum ve envanter uygulamaları yapılmaktadır. Bunlar;

 

9.sınıflara;ÖğrenciTanımaveGelişimDosyası,AkademikBenlikKavramıÖlçeğiuygulaması,Sosyo-

EkonomikDüzeyÖlçeğiveOtobiyografi uygulaması

 

10.Sınıflara; MeslekiYönelimEnvanteri,DersSeçimiveÖğrenciSeçme YerleştirmeSistemisunumu

 

10.ve 11.sınıflara Sağlıklıİnsanİlişkileri(Etkiliİletişim- Çatışmave sorun çözme),Öfke ve Stresle Başa Çıkabilme sunumu

 

12.sınıflaraSınavKaygısıEnvanteriuygulamasıveSınavKaygısıileBaşetmekonusundasunum yapılmaktadır.

 

Ayrıca sene içinde öğrenci memnuniyeti anketi ve ihtiyaç duyulan diğer konularda uygulamalar yapılmaktadır.

 

Her sene Şubat ayı içerisinde devlet ve vakıf üniversitelerinden öğretim üyelerinin katılımıyla yükseköğretim programları ve üniversitelerin tanıtıldığı Kariyer Günü etkinliği 9-10-11 ve 12. sınıfların katılımıyla gerçekleşmektedir.


RehberlikvePsikolojikDanışmaServisi,dengeli,sağlıklıvekendinigerçekleştirengençlerinyetişmesi için öğretmen, veli ve okulun tüm birimleriyle işbirliği içinde hizmet vermeyi ilke edinmiştir.

 

AilelereveÖğretmenlereYönelikRehberlik Faaliyetleri

 

Bireyselrehberlikve görüşmeler,Seminervebilgilendirmeçalışmaları,Müşavirlik

 

DESTEKVERİLEN ÇALIŞMALAR

 

SosyalEtkinlikler

Kulüp faaliyetleri